Thursday 19 May 2011

Osama Bin Laden Meninggal, Terbunuh.. Betul Ke?

[Image: osama%2Bbin%2Bladen%2Bmati%2Bdibunuh%2Bosama%2Bdied.jpg]

[Image: osama%2Bbin%2Bladen%2Bmati%2Bdibunuh%2Bo... 2%2529.jpg]

Cuba anda lihat dan anda pikir lah sendiri...

2 Mei 2011 dunia digemparkan dengan berita kematian pemimpin tertinggi Al Qaeda Osama Laden mati dibunuh di Pakistan dalam serangan selama 40 minit. Disertakan bersama gambar dipercayai Osama, tetapi gambar tu sebenarnya sudah tersebar sejak 2 tahun lepas, gambar Osama Laden palsu yg diedit seperti orang kena serang teruk.

Tak tau le betul ke tidak berita yang disampaikan oleh Barack Obama, tapi semua warga US sudah bergembira menyambut berita kematian Osama. Bagi mereka sudah terbalas dendam atas perbuatan Osama yang dikatakan menjadi dalang dalam tragedi 11 September. Ada juga orang Islam yang bersorak ikut Amerika.
Sejurus selepas Amerika Syarikat (AS) mengumumkan bahawa ia sudah membunuh ketua rangakain Al-Qeada Osama bin Laden di Pakistan, teori-teori konspirasi mula muncul.
PERSOALAN KENAPA OSAMA DIKUBURKAN DI LAUT?

Langsung tak jelas berita tentang pengkuburan Osama, dan persoalannya benarkah Osama dikebumikan di laut dan kenapa di laut? Adakah ini satu konspirasi atau pembohongan terancang dari pihak US. Pihak US pun tak menjelaskan kenapa Osama dikebumikan di laut.

Amat pelik le, kalau Osama ni musuh no 1 US, kenapa tak ambil banyak bukti dan gambar, liputan besar-besaran semasa mayat tu disemadi. Setakat pengumuman saja, orang percaya ke?
Samada betul Osama dah bertemu Tuhannya, hanya Allah yang tahu. Gambar yang dihidangkan di TV tak boleh dijadikan bukti. Kenapa mayat Osama tidak diberikan kepada keluarganya untuk disemadikan cara Islam? Kenapa mesti 'kebumikan' di laut? Kenapa tergesa-gesa sangat mayat Osama dikebumikan? Kenapa tak pastikan benar-benar bahawa itu Osama.

Ulama-ulama Arab Saudi, antara Negara sekutu Amerika Syarikat (AS) dan tanah air kelahiran Osama bin Laden, menolak kenyataan Washington bahawa negara kuasa besar itu telah mematuhi segala keperluan Islam ketika menyemadikan ketua rangkaian Al-Qaeda itu di Laut Arab. Sebagai seorang Islam, walau berlatar belakangkan penjenayah, pembunuh.. sekali pun, ianya patut disemadikan cara Islam yang sempurna.

Seperti ada udang disebalik batu. Amerika dah tak larat lawan Osama, bila Obama maklumkan Osama mati, beban Amerika gugur. Itu sebenarnya. Amerika dah terlampau lama buru Osama dan menyebabkan hutang Amerika meningkat ke satu jumlah yang lebih besar dari KDNK Amerika, iaitu USD15 Trillion.
Taliban Afghanistan dalam kenyataannya disiarkan menerusi laman web mereka berkata, cakap-cakp bahawa Osama mati “adalah terlalu awal” dan AS belum menyediakan “bukti-bukti yang meyakinkan.”

Beberapa rakyat AS terikat dengan teori konspirasi seperti: ”Siapa sebenarnya membunuh Presiden John F. Kennedy? Elvis Presley masih hidup! Adakah UFO mendarat di Roswell, New Mexico? Adakah peristiwa 11 September diadakan oleh AS untuk menjustifikasikan perang ke atas Afghanistan dan Iraq?”

No comments:

Post a Comment